Cantik Itu Subjektif. Cantik Yang Bagaimana Menjadi Pilihan Si Lelaki? | fasihah.com


November 20, 2011

Cantik Itu Subjektif. Cantik Yang Bagaimana Menjadi Pilihan Si Lelaki?

Assalamualaikum dan selamat petang. Ahaks. Tajuk tak boleh blaaa. Kih kih. Seperti mana yang kita tahu, ramai perempuan yang obses untuk cantik. Betul kan? Perempuan takut gemuk. Perempuan takut menjadi tua. Semuanya kerana apa? Ingin kelihatan cantik.


Another beautiful day by moroka323 from DeviantArt

Orang kata cantik itu subjektif. Ada yang kata yang bulu mata lentik itu cantik. Ada yang kata putih gebu itu cantik. Itu yang orang simpulkan cantik itu subjektif. Tapi ramai juga yang mengatakan cantik itu haruslah tinggi lampai, putih, rambut panjang, kurus. Oh, siapa punya angkara? Ini media punya angkara. Ini model punya angkara. Kerana kita terlampau terikut-ikutkan artis juga model.


Ada yang sanggup berhabis beribu nak cantik. Cucuk sini sana. Ahha. Tua itu fitrah, setiap orang akan tua. Sebab itu jangan pilih isteri sebab cantik sahaja, sebab kecantikan tak kekal lama. Betul, kecantikan antara kriteria. Tapi, agama kriteria yang lebih penting jangan tolak tepi. 

Rasulullah SAW bersabda, “Orang mukmin yang paling sempurna imannya ialah yang paling baik akhlaknya, dan yang berbuat baik kepada ahli keluarganya.” (Riwayat Abu Daud dan Tirmizi)

Apapun, benarkah rupa itu yang menjadi seseorang itu kelihatan sangat cantik? Mari layankan~!

 

So? Setuju?
bersyukurlah dengan apa yang kita ada.
Setiap orang ada keistimewaannya yang tersendiri. :)


Share-share lah. ;)

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

15 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

setuju..kadangkala org simple pun nmpk cantik sbb dia kelihatan ayu dan sopan kan?

JIJI YU said...

aku stuju dgn video tu..ehehe

Siti Arfah said...

Entri yg tersgtlah nice !^^, . Biar cantik luaran & dlmn . :)

::blog anak jawer:: said...

cantik itu bonus..yg penting hati mst mau baik..hehe

-Yok mampir diluk = makin popular, makin bahaya....

al_hakim said...

maka,,bercntik-catiklah untuk suamimu wahai wanita..hehe..betul,,cntik tu subjektif..

mindproject said...

kalau perasan cara penyampaian melalui video tersebut agak sama seperti http://naughtyinstinct.blogspot.com/2011/02/ask-baba-ali.html

amat menarik...

cik pulau said...

setuju sangat...^^,

SoLy SoLicious said...

dh tengok video ni..cumel ^^

bersama kak Es said...

cintakan yang kekal..
bila cintakan yang sementara.. cinta tu tak kekal. Bila pun nak bercinta hingga ke syurga ...

shairazi sharizan said...

dan yang paling penting,,cantik taqwanya..bgaimana kayu ukur kita?

me_nazri said...

setuju..simple2 aje dah canthek kan...

Mutiara Bernilai said...

terkekeh kekeh along depan pc bila tengok video ni,,hiks2,,

stuju la!

sEha said...

SWEET tul video tuyh....
sokong !!!

Sunah Sakura said...

alhamdulillah... bersyukur dengan segala apa yang ada... :)

kiwi said...

betul cntik tu subjektif..tp secantik-cantik perhiasan di dunia ni ialah wanita solehah ..bila hati cntik..yg lain smua terus nmpk cntik :)