Pelik Tapi Benar : Kisah Kanak-kanak Dan Orang Dewasa | fasihah.com


July 28, 2011

Pelik Tapi Benar : Kisah Kanak-kanak Dan Orang Dewasa



Kalau diberi peluang, semua orang nak jadi bayi semula kan?
Waktu kecik-kecik, semuanya indah.


Tapi itu semua memang tak akan terjadi laa...




Haa itu kartun kegemaran, powerpuffgirls~


Dalam melihat anak-anak kecil melayari kehidupan kanak-kanak,
kita selalu  terhibur dengan gelagat mereka..

Tapi, cuma 1..


Kenapa kan..

Masa kecik, kanak-kanak suka cuba memakai barang-barang orang besar, kasut besar, beg tangan, baju orang besar, dan macam-macam lagi lah..


Tapi, bila dah besar..

Kenapa yang kecil pula jadi pilihan?
Yang bukan saiz tu juga yang nak dipilih..
Yang tak berapa nak muat tu juga yang dipilih..


Macam tak betul ke?
Macam terbalik ke?
Tapi realiti hari ini kan?


~ Aurat tu bukan sekadar membaluti tubuh, aurat itu juga bukan sekadar tudung. Jangan suka  pertikaikan orang bertudung, berserban pun bukan baik, tapi yang wajib tetap perlu dibuat. Aurat itu kan wajib? ~

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

26 comments:

al_hakim said...

pelik tapi benar..hehe

SoLy SoLicious said...

kecik2 sy suke nengok doraemon je....heee....
tp skg ,dah besar minat spongebob pulak..heeee........

P/s : jom join segmen di belog sy ^__^

aiman said...

betul2.. pelik.. ini di ambik dr status kawan saya..

"WANITA yang BERTUDUNG belum tentu baik, Tapi wanita yang baik sudah tentu bertudung"

aimie amalina said...

hehhee..pelik kan!
tapi tulah..yang pelik2 tu la manusia la ni suke dok wat..wuwuwuwu~ adoii...

semoga kite selalu ingat akan kewajipan tu kan..
insyaAllah!
>__<

FasiHaH SupiaN said...

@al_hakimhaa sib baik ust hakim sokong =D

FasiHaH SupiaN said...

@SoLy SoLiciousdoraemon pun best gak SS xD

FasiHaH SupiaN said...

@aiman betul tu aiman :)

FasiHaH SupiaN said...

@aimie amalinatahu xpa kak aimie...yg tu yg dibuat....

AesyaZealous said...

mmg pelik.heeeeeeee

salemaziz said...

aisey.haha. memang terkene la kat sape ngan buat perangai camtu. haha.

time kecik, nak jadi besar. time besar nak pakai kecik2. keh3 ;D

eiyzniey said...

hahaaa..lucu3

::blog anak jawer:: said...

islam tak mewajibkan umatnya yg perempuan bertudung... tapi di wajibkan bagi umatnya menutup aurat.... tak kisah nak tutup pakai tuala ke, tudung saji ke... apa2 pun boleh... asal tutup...

kelonggaran yang sangat2 memudahkan tu... jadi nya tiada alasan...

H.J said...

diorang nak jimat kos..pakai baju adik la..hehe

Anyyss Shuhaimi said...

teringin nak jadi kecik balik cuma tak pakai baju2 kecik... :)

syarifahsidrus said...

hidup zaman kanak2, memang riang ria...

dah jadi trend pulak kan, masa besar, makin kecik pulak yang dipakai..

FasiHaH SupiaN said...

@AesyaZealoushaha tahu xpa...

FasiHaH SupiaN said...

@salemazizhehehehe maaf jika ada yg terasa =D

FasiHaH SupiaN said...

@eiyznieylucu tapi 1 kenyataan :)

FasiHaH SupiaN said...

@::blog anak jawer::betul tu..Islam itu mudah..

FasiHaH SupiaN said...

@H.Jhahaha pakai baju adik ke silap beli saiz?haha

FasiHaH SupiaN said...

@Anyyss Shuhaimisemua orang mahu kalau boleh, tp tiada siapa yg boleh :)

FasiHaH SupiaN said...

@syarifahsidrushmm tau takpa fatin...

lia AKA milo said...

memang pelik...
teringin jadi kanak-kanak kembali kot,
tu pasal pakai kecil-kecil.
amik feel..

^dianakhairi^ said...

haha AJ.. camne nak labuhkan ke dada kalau pakai tudung saji...keh3.

org2 berkenaan boleh bungkus baju2 kecik tu..nanti dah kawin pakai dalam umah takde hal la.

Solihin Zubir said...

haha.. realiti manusia zmn skrg..

sergeant keroro said...

nice told :)

p/s : takde duit nak beli baju besar. haha :P