Aku Tak Percaya | fasihah.com


January 25, 2012

Aku Tak Percaya

"eh ko pegi rumah fana tak nanti?"


"laa mestila pegi. Depan rumah je kot."


"Aku tak percaya wey! Aku rasa aku dah tua."


"hahaha memang dah tua pun kita ni."


Antara bait-bait perbualan dengan seorang kawan lama. Dulu bersekolah di sekolah rendah yang sama daripada darjah 1 sampai 6. Tinggal di kampung yang sama. Tapi tak pernah lupa nak bertegur sapa bila berjumpa. Tapi kelakar bila jumpa hari tu, disebabkan ada rakan sekelas dulu nak kawin dia kata.. 'aku rasa dah tua' huhu


Ironinya. Memang kita semakin tua kawan. Tak ada yang makin muda. Tapi kita sentiasa muda untuk melakukan amal. Tak perlu tunggu ramalan kiamat nak dekat baru nak bertaubat. Sebab mati kita tak tahu bila. Entahkan esok entahkan lusa. Bersediakah kita?


Dah 20tahun hidup..apelah dah aku buat...


Published with Blogger-droid v2.0.3

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

13 comments:

Cik Ila said...

Setiap org akan merasa hari tua..heheh

Iffah Afeefah said...

tue la sngt dek oi

.........cP~ said...

20 tahun rasa tua? Aik? Ini sudah melampau. Hahaha.

diana said...

semoga cepat dapat jodoh..:)

Tihara said...

ahkak lagi la tua tp selalu rasa cam muda belia keh3 :)

Kakzakie said...

Sentiasa mencari yg terbaik dalam kehidupan kita selalu dik...

Bila pulak tiba giliran nak buat kad undangan?

FasiHaH SupiaN said...

@Cik Ilatahu xpaaaa

FasiHaH SupiaN said...

@Iffah Afeefahtuaa dah kak,tapi still muda.erk boleh tak camtu?

FasiHaH SupiaN said...

@.........cP~hahaha tuaa la jugaa

FasiHaH SupiaN said...

@dianaauwwww jodoh??haha

FasiHaH SupiaN said...

@Tiharahaha kak..xpe...rasa muda ok, jgn lupa dri cukuplah...

FasiHaH SupiaN said...

@Kakzakieaduhh kakzakie..ke situ pulak...lama lagi la kot....pintu tertutup lagi kak.haha

Syaheedatul Humaira said...

alhamdulillah..:)
time is approaching..

jumaat sampai ahad rewang la ye seha..:)
sampaikan salam kepada pengantin, Farhana ye seha..semoga bahagian dunia akhirat..

who's next? :D