3.7 juta lagi .. | fasihah.com


March 16, 2012

3.7 juta lagi ..



Petikan akhbar Utusan Malaysia, Rabu 15 mac 2012. Ramai lagi rupanya yang tak daftar mengundi.. awak awak awak dan awak yang saya kenal, dah daftar ke belum mengundi? Pensyarah saya cakap kan wak kan....

Dalam situasi negara Malaysia sekarang, betapa pentingnya dan berharganya undi seseorang itu. Lagi-lagi bagi seorang insan yang bergelar muslim. Tegakah kita untuk  membiarkan orang bukan Islam yang memerintah negara kita?

Itu kata lecturer saya lah. Kata dia.. tapi saya pun setuju. Kita yang memilih siapa pemimpin kita kan? Fikir-fikirkanlah.... kamu-kamu nak ke Malaysia ni nanti diperintah orang yang bukan beragama Islam? 


Tak tak saya bukan racist saya cuma rasa, sebagai seorang Islam, rasa macam wajib je pilih pemimpin yang beragama Islam. Sebab dia perlu memimpin. Sebab saya Islam, jadi, mestilah saya nak orang yang pimpin saya pun Islam juga. Tak ke?


Dah dah, sapa tak daftar lagi tu? Pegi daftar undi esok ok? Oh esok cuti, Hari Isnin maksud saya. =D


May Allah bless us :)

TERIMA KASIH SUDI BACA^^

5 comments:

Solihin Zubir said...

Kadang2 diorg ambil mudah sangat xnk mengundi.. kononnya benci politik sbb politik tu kotor..

dh hangpa xmau mengundi, macam mana nak bersihkan politik yg kotor tu.. xkn nk terus biar kotor mcm tu..

hakikatnya, politik tak kotor.. kotor sebab krn manusia yg mencorakkannya..

pengemis Cinta~ said...

saya dah;) hoho

politik penting untuk membentuk sebuah negara. memang tanggungjawab setiap rakyat memilih pemimpin yang betul.

aimie amalina said...

heeeeee
betol
tapi kes akak ni
owg spr yg x nak masukkan akak dlm pengundi
huhuhu
sob3..

Iffah Afeefah said...

mls nk daftar

tatau npe

abu idris said...

arrayah.info - Umat di Syria Menolak Demokrasi Sekular, Mahukan Khilafah Pelaksana Syariat Islam Secara Keseluruhan

arrayah.info - Sambutlah Seruan Negara Islam Global (Khilafah Islamiyah) yang Semakin Dekat Untuk Ditegakkan