Perempuan Tapi Menipu, Hipokrit! | fasihah.com


March 30, 2012

Perempuan Tapi Menipu, Hipokrit!

Kami percaya bahawa perempuan tak comel dan tak cantik langsung bila mencuri menipu santau pukau lagi-lagi dia menipu dekat golongan perempuan juga tapi yang lebih tua. Mentang-mentang dia muda, dia cakap lemah lembut dalam nada memaksa itu ada makna!!


Pendahuluan yang agak macam geram. Saya geram sangat-sangat. Bila balik kampung sibuk orang sana sini bercerita. Ada 2 orang budak perempuan datang rumah, dia sibuk kata dia agen Techno Water lah, agen BANCI lah. Dan macam-macam. Yang tak puas hati, perkara utama bila dia dah sampai depan rumah, dia mesti nak minta tuan rumah bagi dia masuk dalam.


Beberapa hari lepas, ada seorang nenek, habis barang kemas dicuri, duit dalam peti habis kena ambil. Gara-gara perempuan dua orang ni. Aku dah kata kat depa ni, buatlah laporan. Ni kalau biar, makin berani lah dia buat kerja terkutuk ni.


Cara depa dua orang ni. Memula cakap lembut. Pandailah depa berlakon kata nak banci lah apa lah, tapi dia mesti tanya satu benda ni, Makcik kat rumah seorang ke? Once jawab seorang je, memang mangsa yang dinanti-nanti! Perempuan ni berdua, datang dengan kereta dan yang bawak kereta tu lelaki. Kira bertiga.


Hari tu, dia datang rumah. Abah sibuk kat belakang. Mak kat depan. Dorang sibuk kata dari Techno Water. Suka-suka cakap air bertapis tak elok untuk kesihatan lah, kena tukar tiap 6 bulan sekali. Nampak macam aku emo kan? Sirius aku geram. Kalau aku ada masa ni aku memang nak sangat ambil gambar dorang ni. Tunjuk polis terus. Mengambil kesempatan!


Klik sini jap! TQ^^


Ok, citer lagi. Lepas dia dah berlakon konon agen Techno Water tu, dia tukar pulak kata datang nak membanci. Mak aih, bahasa baik sangat lah kan. Konon, tak apalah makcik, kita masuk dalam, makcik masak nanti sambil borak-boraklah. Dalam hati ada misi tu!! Tapi nasib baik mak aku bijak. Mak aku garang cam aku gak. Rasa tak sedap hati, memang tak ada kompromi! Yelah, kita dah cakap kita tak nak, kenapa nak paksa? Nampak sangat macam ada yang tak kena kat situ kan? Faham-fahamlah sekarang ni tak boleh nak percaya sangat orang-orang yang belum dikenali ni. 


Tak puas hati. Dia nak jugak ajak mak aku masuk dalam. Siap bila dia suruh ganti mesin penapis air tu, dia kata camni, makcik, saya ni lulusan kolej universiti blablabla. Saya tahulah. 


Mak aku lagi hangin.hahaha


Mak aku pun balas. Dah tak payah susah-susah. Makcik tahu. Bukan makcik tak tahu, makcik memang ada orang datang servis tiap kali dah cukup tempoh. Kalau betul 6bulan kena tukar. Nanti makcik call syarikat tu sendiri tanya. Anak makcik belajar kat U jugak, tak ada pula paksa-paksa datang rumah orang tak tahu adab macam ni. Hambik ko!


Panas kot bila dengar cerita. -.-''


Perempuan tu akhirnya menyerah bila mak aku cakap. Dah-dah pegi balik. Makcik nak masak. Pakcik kat belakang tu kejap lagi nak makan.


Pempuan tu pun macam terkejut, dia cakap macam ni, Oh ada pakcik ke? Tak apalah, jom kita balik.


Nampak sangat. Kalau mak aku sorang masa tu. Terpedaya, tah jadi apa kat mak aku masa tu. Kejam lah dorang ni!!!!


Ok, nenek tu kan. Habis rantai emas duit semua. Masa tu nenek tu cakap dia sorang. Anak dia yang rumah depan tak ada gi kerja. Budak tu usap belakang nenek tu. Habis lah semua. Ni apa ek? pukau ke? Bila tengah hari tu mungkin dia sedar. Nenek tu nangis lah, dia baru sedar barang kemas dia tak ada, duit habis.


Semalam dia pergi rumah makcik-makcik aku pulak. Tapi sebab dah hebah satu kampung. Jadi suami masing-masing dah beritahu isteri masing-masing bila ada orang datang jangan bagi masuk. 


Tapi sirius, aku rasa nak bagi penumbuk je kat perempuan dua ni. Perangai tak macam perempuan. Rasa nak bagi penampar. Ni ke mak ayah ajar? Cari duit cara halal lah. Bukan menipu pukau orang-orang yang dah tak berapa berdaya. Sengaja masuk kampung cari nenek-nenek makcik-makcik yang dah tua. Langsung tak comel. Malulah.



Perempuan tak lawa tak apa, tapi baik hati budi bicara akhlak memang 1 aset kecantikan sepanjang zaman. Mencuri, menipu, memukau tu langsung tak comel ok! -.-''

psst: maaf jika terasa macam kasau benar bunyi entri kali ni. Gerammmmm! Rasa nak lepas tembak sedass kat dorang ni. Kesian nenek tu!!!!! Ok, doakan mereka diberikan hidayah untuk berubah dan pulang ke pangkal jalan.
TERIMA KASIH SUDI BACA^^

7 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

jahatnyer...kadang2 akak rasa pompuan sekarang makin ramai yg terjebak dgn jenayah berat.hati2 smua krn wajah lembut itu mungkin zalim dan sgt jht.jg diri, jg anak2..jahatt!benci pompuan jahat.

Anum said...

x pe lepaskan aja

FasiHaH SupiaN said...

@Lydia Miza(Aidyl Azim) kan kak.... bahaya kadang2 bila teringat mak kat umah sorang2...

Ayuni said...

report polis je....

sha my heart said...

eee, geram juga dgn mereka itu. itu la pasal, kadang2 rasa takut juga nak ajak orang yang datang berniaga utk masuk ke rumah.

report je la, kasi polis tangkap. biar padan muka orang tu.

Cik Aqilah Wardah said...

erk... kan betul... fasihah supian ni garang.. cukuplah 1 malam...

hukhukhuk

Cik Lia Lomi said...

kadang perempuan yang datang ke rumah tulah yang tak baik..ada makna tu...